Tudatos online oktatást követő kompenzáció

Az online oktatás után kitartó szellemi-lelki gyógytorna szükséges” – címmel Mohay Tamás, a Néprajzi Intézet igazgatója interjút adott az ELTE Néprajz Blognak. „A három félév online oktatás megmutatta, hogy az egyetem az oktatók és a hallgatók részéről is közös vállalkozás, amelyben mindnyájan nemcsak a tudásunkkal, hanem a teljes személyiségünkkel vagyunk jelen” – fogalmazott Mohay Tamás. Az intézetvezető szerint tudatos munkát igényel a kompenzáció, és úgy látja, erre megvan a kedv és képesség mind a hallgatókban, mind az oktatókban.

Az oktató szerint az online oktatás tapasztalatait kamatoztatni kell a jelenléti oktatásban. Így például „jobban át kell gondolnunk, hogy az oktatás során honnan hová, milyen eszközökkel szeretnénk eljuttatni a hallgatókat. Az egyetem végső soron iskola, ahol kitűzhetők jófajta célok, és meg kell találni a hozzájuk vezető utakat, eszközöket. Gazdagodtunk az eszköztár terén, talán némi rutint is szereztünk programok, alkalmazások, platformok, chatek, kvízek körében”. Mohay Tamás azt az előnyt is kiemelte, hogy a Néprajzi Intézet és a néprajz szak ma sokkal láthatóbb a digitális terekben, mint egy-másfél éve volt.

Visszaemlékezve a karantén időszakára, amikor „időnként mindnyájunknak erőt kellett venni a lehangoltságon”, Mohay Tamás azt tanácsolja, „bátran kerekedjünk fel találkozások, jelenlét kedvéért akkor is, ha néha talán nem látszik kényelmesnek. Megéri.”

A Néprajzi Intézetben mesterszakra idén ketten iratkoztak be, az alapszakon 24 hallgató kezdett.