Magó Kinga testnevelőt „segítő szindrómájának” felfedezése indította el az önismeret útján. Az Educast podcast 4. epizódjában arról beszélgettünk, hogy a pedagóguspálya lehet-e a személyes és szakmai kiteljesedés útja. A korfát szemlélve mindenképp kívánatos lenne, hogy ne önsorsrontásként tekintsenek múltjukra az évtizedek óta pályán lévő hivatásos nevelők.
SZERZŐ: KAUTNIK ANDRÁS
De mit jelent a „kiteljesedés” a tanári életpályán? Az epizódból kiderül, hogy Magó Kinga szaktanári, osztályfőnöki munkáját a folyamatos önképzés kíséri, az önismeret „fájdalmas és felszabadító” útját járja. Keresi azokat a képzéseket, melyek egymást kiegészítve jelenthetik a mérföldköveket fejlődése útján: kezdte a mentálhigiénés képzéssel, majd keresztény szemléletű coach és pszichodráma-asszisztens lett.
Tapasztalatai szerint a kiteljesedéshez – többek közt – köze lehet a az önreflexiónak, önismeretnek és a megoldásfókuszú szemléletnek. Ezt egészíti ki, hogy fokozatosan igyekszik átadni a felelősséget a tanulóknak, amit a tanóra sikeréért elsősorban nekik kell vállalni.
Szaktanácsadóként szervezeti és egyéni szinten is támogatja a kollégákat az önismeret, a megoldásfokuszú stresszkezelés, a kommunikáció és az érzelmi intelligencia útján, hiszen nem mindegy, hogy hosszú évek után hogyan emlékeznek majd vissza életpályájukra a pedagógusok.
A podcast eredeti formájában ide kattintva meghallgatható.